En viktig del i vår verksamhet är att kunden och dennes anhöriga har inflytande och delaktighet i sin assistans.
En värdegrund för oss är att sätta kunden och individen i fokus. Som ett litet kundnära bolag är det lätt för oss att anpassa våra rutiner och organisationen till kunden. Varje kund är viktig för oss och vår ambition är att upprätthålla ett långvarigt och stabilt samarbete. Detta får vi genom att tillsammans med dig utforma en assistans som fungerar.
Kunden eller dennes företrädare har alltid möjlighet att aktivt vara med och ta fram personliga genomförandeplaner. I utförandet av genomförandeplanen har du makt och möjlighet att vara med och bestämma hur rutinerna skall se ut i din vardag. Alla våra kunder har en personlig genomförandeplan som fungerar som en arbetsmall för dina assistenter. Denna finns lättillgänglig hemma hos dig i din kundpärm.
Du som kund har rätt till att vara med och bestämma vem eller vilka assistenter som skall jobba hos dig. Du får vara med och påverka vid rekrytering för att vi tillsammans med dig ska kunna utforma en assistansgrupp som du trivs och kan känna dig trygg med. Vi lägger stor vikt vid personkemi vilket vi anser är oerhört viktigt för att kunna förmedla en assistans av god kvalitet.
Till vår hjälp att utveckla verksamheten har vi även ett kvalitetsråd. Ansvariga för kvaliteten inom företaget är ett team bestående av företagsledning, verksamhetschef och personalrepresentant. Eventuella åtgärder tas upp på ett arbetsplatsmöte och åtgärdas snarast möjligt i samråd med kund eller dennes företrädare.
Vill du veta mer om samarbetet samt hur kunden är delaktig i vår verksamhet, välkommen att ta kontakt via e-mail eller ring oss;
Stockholm på 08-7715990
Västerås 021-415990
Göteborg/Alingsås 031-7742990
Karlstad 054-4000290
Malmö/Skåne 040-155990